Voetbal

Voetbal. Al van jongs af aan deed Jordy hieraan mee. Jarenlang heeft hij gespeeld bij JSV in Nieuwegein, onder andere samen met Robin in een team. Het bekijken van wedstrijden kon hem echter niet zo bekoren, meestal sloeg hij dat over.
Behalve als oranje speelde, dan was Jordy ook van de partij. Wat zou hij hiervan hebben genoten en wat zou ook hij het spannend hebben gevonden. Ik kan zo voor me zien hoe hij de wedstrijd van morgen zou meebeleven. Ongetwijfeld ook in een oranje outfit gehuld, met de nodige biertjes erbij zoals zovelen doen.
Wij genieten ook van de wedstrijden, maar met een ondertoon van gemis die er is. Het is niet meer zoals het hoort te zijn, aan de buitenkant lachen we en genieten we, van binnen blijft die lege plek. Het is me nu één keer gebeurt dat ik het na een wedstrijd erg slecht had terwijl we in het café zaten. Gelukkig wel met bekenden om ons heen, maar toch...dit wil ik niet nog een keer. Het verdriet dat ik op die momenten voel is van mij en dat wil ik me niet laten gebeuren waar anderen bij zijn.
Jordy, als ze dinsdag door blijken te gaan zal ik woensdag een oranje outfit bij je neerzetten. Doe je toch nog een beetje mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hier kan worden gereageerd