Feestje

Afgelopen zaterdag vierden we de 75ste verjaardag van mama. Ook vierden we nog een beetje de 75ste verjaardag van pa. Hij is op 17 mei jarig, een hele lastige datum, zo direct na de week van Jordy.
De voorbereidingen hebben even geduurd, maar het is gelukt. Ze wilden een feestje, lekker ongedwongen in hun eigen huis. Angela had alle hapjes gemaakt, ik heb die dag, samen met Jeroen en Don, daar geholpen. Mama zag er prachtig uit in haar nieuwe kleren. Met ma en Angela naar de stad geweest en daar hebben we mama een mooie jurk aangesmeerd.
Bijna alles klopte die avond. Het was mega druk en gezellig. Bijna alles klopte, want natuurlijk hebben we Jordy die avond heel erg gemist. Missen doen we hem elke dag, maar op zo'n avond nog eens extra. Ik ben trots op mijn vader die tijdens het feest mooie woorden sprak over Jordy. Dat het eigenlijk zo had moeten zijn, dat Jordy daar ook rond liep met een biertje en zijn eeuwige grijns op zijn gezicht. Dat dan het verdriet er is en getoond wordt, dat is logisch. Peter, Angela en Jeroen natuurlijk. Maar ook Denise, pa en ma zelf en Don. Steffen die mij komt troosten, Jesper die erg moest huilen en gelukkig bij mijn vriendin stond. En daarna even slikken en weer vrolijk verder, want het moest een mooi feest worden. En zo mooi, dat een neef, waar je dan weinig of geen contact mee hebt, reageert op het herdenken van Jordy. Dat hij dat mooi vond en ook vindt dat we dat zeker moeten blijven doen. Nou geloof me, dat gaat zeker gebeuren. Niet elke verjaardag zal ik het apart noemen, maar op het moment dat er echt een feest is, hoort een moment voor Jordy daar zeker bij.
Dat hij maar niet vergeten wordt.
Syl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hier kan worden gereageerd