Het kan volgens mij alleen maar de schaamte zijn...

In de zomer van 2009 heb ik een blog geschreven, waarvan de eerste alinea als volgt was;

Vreemde mensen, gekke mensen, lastige mensen, hinderlijke mensen, maar ook...
lieve mensen, speciale mensen, prettige mensen, aardige mensen, hartelijke mensen, bijzondere mensen.
Van alle soorten die op deze aardbol rondlopen hebben wij wel iemand leren kennen in de afgelopen twee maanden.
Bijzonder zijn voor ons een aantal speciale mensen. Hoe komt dat toch dat in verdrietige periodes er altijd wel enkelen zijn die boven alles uitstijgen?

Nu, inmiddels anderhalf jaar later, ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik een paar soorten mensen nog vergeten was te noemen. Er zijn namelijk ook dramatische mensen, hysterische mensen, huichelachtige mensen, laffe mensen, acterende mensen, egocentrische mensen, narcistisch lijkende mensen…

Wie bekend is met hyves weet dat je vrienden op je site kan toelaten. Het onderscheid kennissen of vage kennissen is er niet, dus iedereen is op deze site automatisch je vriend, mits je ze toelaat natuurlijk. Ook is het mogelijk om je hyves te verbergen voor iedereen die niet op deze vriendenlijst staat. Ik heb rond de kerstdagen deze optie serieus overwogen, maar besloten om dit toch niet te doen. Immers, ik heb niets te verbergen, ook niet voor degenen die zijn profiel sinds deze week onverwachts maar met een duidelijke boodschap aan mij wel heeft afgesloten. Door mijn naam uit de vriendenlijst te halen, kan ik het profiel niet meer zien. Gelukkig heb ik daar geen problemen mee, hoewel je je gaat afvragen wat deze bewuste mensen misschien dan wel te verbergen hebben.
Zelf heb ik dus het duidelijke besluit genomen om hier boven te blijven staan en mijn hyves openbaar te houden. De mogelijkheid om deze blogsite alleen nog toelaatbaar te maken voor aangemelde leden, heb ik met dezelfde overweging ook onmiddelijk verworpen.

Misschien is het wel de schaamte van juist deze mensen voor de genomen daden of beter gezegd het afwezig blijven van de juiste daden wat in dit geval alleen maar een gesprek had hoeven te zijn, het lijkt mij althans de meest waarschijnlijke reden. Waarbij ik enkel refereer aan hun reactie op alles wat met Jordy heeft te maken.

Ik heb nog wel een boodschap voor iedereen die overweegt een vriendschap op te heffen of anderszins te beƫindigen. Praat eerst eens over je probleem en verstop je niet, zoals sommigen heel goed blijken te kunnen. Bij mij zal de dialoog altijd open blijven staan, ongeacht het resultaat wat er wellicht uitkomt. Maar als je dan toch niet meer verder wilt, hou dan in de gaten dat je nooit weggaat zonder te groeten. Zelfs zogenaamde 'beste vrienden' kunnen zich die luxe niet veroorloven.
Want de ervaring met Jordy heeft ons geleerd dat het zomaar wel eens nooit meer zou kunnen.
En respect voor Jordy is het minste wat gevraagd zou mogen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hier kan worden gereageerd