De ideale boom bestaat niet

13 december gaan we de boom plaatsen in de voortuin. Iedereen die een kaart heeft gehad of hem deze week nog zal ontvangen, weet waar de boom dit jaar voor bedoeld is. Wie per abuis eind deze week geen kaart krijgt, maar denkt er wel eentje gehad te moeten hebben, schroom niet en laat het mij gewoon weten. Bedenk dat we uit de vele post en registers ongeveer 275 adressen hebben weten te achterhalen, dus een missertje is mogelijk. Nooit expres, maar vergissingen zijn in deze hoeveelheid niet zo heel gek. Met dank aan Patriek, Elaine en René, die zondag als postbode in Leimuiden en Rijnsaterwoude hebben rondgelopen, en waarbij die eerste twee op dinsdagavond nog een keertje op pad moesten, gezien de grote hoeveelheid kaarten.

Inmiddels heb ik al eens rondgeneusd, bomen zijn er te kust en te keur verkrijgbaar. Maar ja, ik ben natuurlijk weer eens niet zo snel tevreden. De bomen die ik heb gezien zijn ofwel niet groen genoeg, of te smal, te breed, te klein, te laag, te hoog. Verzin het maar en ik heb er wel iets aan op te merken. Er moet een goede stam aan zitten, uiteindelijk moet de boom wel stevig geschoord kunnen worden. Stel je voor dat we een najaarsstorm(pje) krijgen en de boom zou omkukelen, dat moeten we toch niet hebben.
Kortom, DE ideale boom bestaat gewoon niet.
Dus heb ik inmiddels mijn oog laten vallen op de bijna ideale boom. Hij is een beetje hoog, dat geef ik toe. Wie iets bovenin de boom wil ophangen, heeft waarschijnlijk toch een trap nodig. Ik ben zelf aan de kleine kant, maar om de top te bereiken schat ik dat je toch iets van 2,5 meter lang moet zijn. En dat is gelukkig niemand.
Verder zit ik me suf te bedenken hoe ik de tuin verder zal gaan aankleden. Het mag niet te triest zijn, het is niet de bedoeling dat we een bedevaartsoord gaan creeëren. Het moet gewoon mooi zijn, sfeervol en rustig. Een plek waar je graag naar zal komen kijken of in het voorbij komen graag even bij stil zal willen staan. Hier en daar een olielamp is misschien wel mooi. Maar verder?

Wie mij beter kent, zal weten dat ik in het verleden beelden heb gemaakt. Lange tijd heb ik er niets mee gedaan. Nu, voor het eerst weer, ben ik aan een nieuw stuk begonnen. Ik hoop het op tijd af te hebben, dan komt het ook in de tuin te staan. Met veel fantasie heb ik iets weten te frabiceren dat alles met onze decemberkaart te maken heeft. Of iemand het mooi vind maakt me allemaal niets uit. Ik vind het fijn om iets voor Jordy te maken, mooi of niet, het komt uit mijn hart en daar gaat het uiteindelijk om, nietwaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hier kan worden gereageerd